Черкаський аеропорт отримав сертифікат відповідності вимогам законодавства. Сертифікація означає, що аеропорт може приймати повітряні судна, розповів Суспільному директор комунального підприємства "Аеропорт Черкаси ЧОР" Іван Далібожак.

За словами голови Черкаської облдержадміністрації Олександра Скічка, сертифікація аеропорту важливий крок до відновлення авіаперевезень:

"Перший важливий крок для цього зроблено. Наш аеропорт знову сертифікований – після трьох років перерви. А значить, відповідає вимогам законодавства про цивільну авіацію та придатний до експлуатації повітряних суден".

Черкаський аеропорт сертифікували. Що це означає

Зі слів директора аеропорту, отримання цього сертифікату — 50% успіху та у лютому летовище додадуть у міжнародний довідник:

"Роботи ще багато, проте отримання цього сертифікату — 50% успіху. 24 лютого нас додадуть у довідник міжнародної інформації, тобто, увесь світ знатиме, що аеропорт Черкаси працює", — розповів директор.

Проте приймати літаки в аеропорту зможуть поки не всі, зауважив Іван Далібожак:

"Приймати літаки ми можемо не всі, а лише ті, які зазначені у додатку. Сподіваємося, що згодом ми зможемо розширити перелік таких суден".

За словами Далібожака, наступний крок — сертифікація двох провайдерів, які мають діяти в аеропорту.

"Один із них — центр гідрометеорології, який буде проходити сертифікацію 30 листопада. Другий провайдер організовує аеронавігацію аеропорту, це державне підприємство "Украерорух". За три роки відсутності сертифікату вони ліквідували свій центр і диспетчерів, тож тепер необхідно, щоб або вони відновили свою роботу, або щоб ми самі організовували таку службу. Це дозволить нам приймати судна з більшою посадковою масою. У грудні ми маємо отримати сертифікат авіаційної безпеки".

Аби приймати судна за будь-якої погоди та видимості, планують закупити світлосигнальне обладнання. Також, аби приймати важчі судна та обслуговувати перевезення пасажирів, потрібно збільшити кількість працівників аеропорту.

"Нині в аеропорту працює 38 осіб, 24 з яких залучені до охорони. Аби мати можливість обслуговувати, приміром, 180 пасажирів, потрібно мати багато працівників, оскільки мають бути стійки реєстрації, прикордонний контроль, огляд багажу та багато іншого. Поки у нас немає фінансової можливості їх винайняти".

Зі слів Івана Далібожака, збільшити фінансові можливості аеропорту можуть польоти, зокрема, приватних суден.

Що відомо Капітальний ремонт злітно-посадкової смуги розпочали 2019-го. Тоді у вересні уклали шар асфальтобетонного покриття. Нині аеропорт три роки не приймає жодних повітряних суден. Допоки ж триває ремонт, прибуток від малої авіації черкаський аеропорт не отримує. НАБУ у 2018-му та ГУНП у Черкаські області в 2019-му відкрили кримінальні провадження. Експертиза показала, що всі роботи були виконані в повному обсязі. Проте на цьому розслідування не завершилося: наразі визначається відповідність проєкту технічному завданню. Черкаське летовище включили у проєкт розвитку аеропортів на 2022-й рік. До того ж є інвестори, які ним зацікавилися.

Читайте нас у Telegram: головні новини Черкащини та України

Читайте також

Є інвестори, які зацікавилися черкаським аеропортом. Але немає сертифіката

Ремонт два з половиною роки: черкаський аеропорт можуть вилучити із програми фінансування

Джерело