Встановити світлосигнальне обладнання та огорожу, а також отримати ще два сертифікати потрібно черкаському аеропорту для того, аби приймати пасажирські літаки. Розповів Суспільному директор черкаського летовища Іван Далібожак.

Сертифікат аеродрому, який отримали тиждень тому свідчить, що летовище готове приймати повітряні судна з обмеженнями.

Що потрібно черкаському аеропорту, аби літали пасажирські літаки

Директор Іван Далібожак розповів, що до того, аби черкаським летовищем могли скористатися літаки, працівники аеропорту йшли три роки. Поремонтували два з половиною кілометри злітно-посадкової смуги.

"Це 50 відсотків великої клопіткої трирічної роботи, а далі ми маємо отримати ще кілька сертифікатів про сертифікацію служб".

Сертифікат аеродрому означає, що рульова доріжка та перон теж готові приймати повітряні судна та пасажирів. Втім, з обмеженнями:

"Зараз у дозволі зазначені невеликі повітряні судна. Розрахунковий іде Л 410".

Іван Степанович додав, що вже кілька власників малих літаків цікавилися черкаським летовищем. Нових клієнтів та інвестицій тут чекають. Цьогоріч найбільше коштів отримували від аероклубу "Черкаси".

"Аероклуб з дозволу інспектора літав як з геоточки. Але вони за зліт-посадку платили. наступного року польоти малої авіації значно збільшуються. І просто до нас в Черкаси зможуть прилітати літаки й класом вище, бо вони нас побачать у довіднику міжнародної польотної інформації."

До приймання літаків готується і служба охорони аеропорту, розповів старший зміни Валентин Луценко. Він слідкує за монітором та бачить усі закутки підприємства.

"Хотілося б, щоб аеропорт працював. Додасться більше для працівників роботи. Як будуть пасажири це треба, щоб і пункт контролю працював", — зауважив Валентин Луценко.

Втім, аби прийняти перший борт із пасажирами, потрібно встановити ще і світлосигнальне обладнання та огорожу. На це потрібно 100 мільйонів гривень, повідомив очільник області Олександр Скічко.

"Зараз будемо подаватися на регіональну програму по світлосигнальній сигналізації та огорожі для того, щоб звідси могли літати мешканці Черкас, наприклад до Туреччини і Єгипту".

Що відомо Капітальний ремонт злітно-посадкової смуги розпочали 2019-го. Тоді у вересні уклали шар асфальтобетонного покриття. Нині аеропорт три роки не приймає жодних повітряних суден. Допоки ж триває ремонт, прибуток від малої авіації черкаський аеропорт не отримує. НАБУ у 2018-му та ГУНП у Черкаські області в 2019-му відкрили кримінальні провадження. Експертиза показала, що всі роботи були виконані в повному обсязі. Проте на цьому розслідування не завершилося: наразі визначається відповідність проєкту технічному завданню. Черкаське летовище включили у проєкт розвитку аеропортів на 2022-й рік. До того ж є інвестори, які ним зацікавилися.

Читайте нас у Telegram: головні новини Черкащини та України

Читайте також

Є інвестори, які зацікавилися черкаським аеропортом. Але немає сертифіката

Ремонт два з половиною роки: черкаський аеропорт можуть вилучити із програми фінансування

Джерело