Розв'язання цієї проблеми, на думку влади Польщі, мають знайти Україна та спеціальний комітет на рівні Єврокомісії

Уряд Польщі звернувся до України. Поляки тепер офіційно просять звільнити їхніх перевізників від зобов'язання реєструвати вантажівки, які повертаються до ЄС без вантажу з України. При цьому питання щодо більш критичних для України вимог протестувальників, на думку польської влади, мають вирішувати Україна та комітет Єврокомісії. Про це пише RMF24

Глава Мінінфраструктури Польщі Анджей Адамчик попросив уряд України скасувати вимогу реєструвати в електронній черзі фури, які повертаються з України до ЄС без вантажу, хоча б на двох прикордонних переходах: Зосін – Усцилуг та Низаньковіце – Малховиці.

Уряд Польщі відреагував на блокаду українського кордону і висунув свої вимоги (Відео)

Наголошується, що лист із таким проханням Адамчик направив віцепрем'єр-міністру з питань відновлення – міністру розвитку громад, територій та інфраструктури України Олександру Кубракову. На думку польської влади, система електронної черги працює зі збоями та призводить до збитків компаній, чиї транспортні засоби чекають на виїзд з України назад до Польщі. Міністр Адамчик також попросив комісара та голову Єврокомісії підтримати його звернення до уряду України з проханням відключити систему електронної черги.

"Це (використання електронної системи. – Ред.) призвело до значного збільшення часу очікування перетину українсько-європейського кордону транспортними засобами, зареєстрованими в ЄС, що повертаються з України без вантажу. Це, у свою чергу, призводить до неможливості виконання подальших замовлень та знижує конкурентоспроможність компаній. Крім того, на думку протестувальників, нова система допускає нерівне ставлення до перевізників з України та Польщі", – йдеться у повідомленні.

У польському Мінінфраструктури додали, що Адамчик "закликав до термінових дій щодо виконання вимог польських автоперевізників". А вони найактивніше вимагають повернути дискримінаційну норму про видачу спецдозволів українським водіям. Розв'язання цієї проблеми, на думку влади Польщі, мають знайти Україна та спеціальний комітет на рівні Єврокомісії.

"Ця дія передбачена статтею 7 Угоди між Україною та ЄС, і до такого комітету (з аналізу впливу угоди між Україною та ЄС на ринок автомобільних перевезень ЄС. – Ред.) можуть входити представники сторін цієї угоди. Держави-члени, включаючи Польщу, грають у такому комітеті лише роль спостерігача", – заявили в польському відомстві.

Водночас, Єврокомісія раніше наполягала на тому, що зупинити блокаду кордонів України може тільки влада Польщі. У будь-якому разі виконувати вимогу протестувальників ультраправих щодо скасування "транспортного безвізу" Україна не збирається, запевняли в Кабміні.

При цьому пункти пропуску на українському кордоні блокує лише невелика група перевізників під політичним керівництвом ультраправої партії Ruch Narodowy. Її проросійський лідер Рафаль Меклер є власником логістичної компанії Rafał Mekler TRANSPORT, яка доставляла вантажі до росії. Більшість польських перевізників навіть не підтримує страйк, але влада Польщі не зупиняє блокаду кордону.

Нагадаємо, 6 листопада польські перевізники почали блокувати рух вантажних автомобілів у пунктах пропуску українсько-польських кордонів. Основною причиною такого радикального кроку, за словами польської сторони, є те, що Євросоюз українським перевізникам спростив правила для здійснення міжнародних транспортних перевезень.

Пізніше стало відомо, що на пункті пропуску помер український водій, який чекав на перетин кордону з Польщі. Наразі немає підстав вважати, що смерть сталася через неприродні причини. Згодом, було зафіксовано смерть ще одного перевізника з України. Автомобіль померлого був із харківськими номерами.

Дивіться також відео: Кордон ЗАБЛОКОВАНО! 3000 вантажівок ЗАСТРЯГЛИ! Що далі?.

Підтримайте журналістів "5 каналу" на передовій.

  • Робіть свій внесок у перемогу – підтримуйте ЗСУ.

Головні новини дня без спаму та реклами! Друзі, підписуйтеся на "5 канал" у Telegram. Хвилина – і ви в курсі подій.

Джерело